شهید محمــد زمـــانی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمــد زمـــانی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمــد زمـــانی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمد زمانی از شهدای دانش آموز شهرستان سوادکوه می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1347/06/01
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل تولد : سوادکوه
گلزار شهدای لاجیم سوادکوه
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : عملیات کربلای 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

وصیت نامه

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۴ ق.ظ

1.    خدایا، شاید ماندن من در این دنیا برای پیروزی اسلام بر کفر، مثمر ثمر نباشد. می روم تا خون خود را زیر درخت اسلام ریخته و از این طریق در پیروزی اسلام شریک باشم. 

2.    من نیز در گرد شمع اسلام، پروانه وار می چرخم  تا که روزی شمع اسلام مرا بسوزاند که این سوختن حق است وامروز به آرزوی دیرینه خود که همان رسیدن به لقای خدا بود، رسیدم. پس خدایا تو را شکر که به من نعمت عطا فرمودی، خصوصاً این که نعمت والای رهبری امام را در طول عمر و نعمت شهادت را پایان عمرم به من عطا نمودی. 

3.    الان تمام ابر قدرت های شرق و غرب دست روی دست هم گذاشتند تا اسلام عزیز را که از پیامبر اسلام (ص) به ما ارث رسیده است، از ما بگیرند. پس ای عزیزان! قدر اسلام و قدر این انقلاب و رهبری امام خمینی و پشتیبانی امّت حزب الله را بدانید. 

4.    از اسلام و انقلاب پاسداری کرده و پیرو اسلام باشید. پیرو خط امام باشید، پیرو آن کسانی نباشید که عده ای از مردم را گول زده و طرفدار خود می دانند و یا این که بعضی از آن ها یک نفر را محور قرار داده و می گویند ما طرفدار فلان آقا هستیم؛ ای طرفداری ها از بی عقلی آن هاست. ما در اسلام فرد نداریم، بلکه جمع داریم که آن هم جمع حزب الله است. 

5.    برادران عزیز! آیا می دانید که استقبال شما از فرهنگ فاسد شرق و غرب، خودباختگی و بی حرمتی به اسلام است؟ پس با رفتار خود، رهرو راه شهیدان باشید. 

6.    به شما خواهران عزیز نصیحت می کنم اگر هنوز نتوانسته اید خود را از پیروان فاطمه (س) و زینب کبری(س) قرار دهید، خودتان را اصلاح کنید. آیا می دانید که رعایت نکردن حجاب شما موجب گسترش فساد در جامعه اسلامی و دهن کجی به کتاب خداست؟ پس حجابتان و رفتارتان را درست کنید. پاسدار خون شهدا باشید. بر پیکر دشمن ضربه وارد کنید.

-*---------------------------------------------

وصیتنامه بسیجی شهید محمد زمانی لاجیمی

ِمنَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُواللهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتِظِر وما بَدَّلُوا تَبدیلاً

برخی از مومنان بزرگ مردانی  هستند که به عهدی که باخدای خویش  بستند کاملا وفا  کردند تا درراه خدا شهید شدند وبرخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کردند وهیچ عهد خود را تغییر ندادند .

ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند  شهید بهشتی

شهادت اگر خدائی باشد خیلی مهم است .     شهید اردشیری

با سلام وصلوات برحضرت محمد بن عبد الله (ص) وسلام وصلوات بر ائمه معصومین ((ع)خصوصا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)سرور شهیدان اسلام وسلام وصلوات بر ا و.لیاء مقرب خدا  خصوصا امام امت وسلام وصلوان بر شهدای کربلای ایران خصوصا شهدای لاجیم وبا درود وسلام بر امت حزب الله وایثارگر .

خدایا چگونه زیستن را به من بیاموز ،که چگونه مردن را خود خواهم آموخت .خدایا ماندن من در دنیا برای پیروزی اسلام بر کفر شاید مفید نباشد میروم تا خون خود را زیر درخت اسلام بریزم تا از این طریق در پیروزی اسلام برکفر شریک باشم ؛خدایا همین یک جان را داشتم که در راه تو دادم ای کاش هزاراتن جان داشتم تا درراه تو میدادم ؛ای کاش امروز شهید می شدم وفردا زنده می شدم تا فردای دیگر شهید می شدم تا فردای دیگر بماند وشمع اسلام روشن بماند پس این جان را از من بپذیر .

خداوندا :ماهها وحتی سالها بود که در عشق شهادت ورسیدن به وجه الله می سوختم چرا که شهادت خیلی شیرین است ومانند پروانه ای که در گرد شمع می چرخد وشمع اورا می سوزاند در گرد شمع اسلام چرخیدم تا که شاید شمع اسلام روزی مرا بسوزاند که این سوزاندن حق است که امروز به آرزوی دیرینه خود که همان رسیدن به لقای توست رسیدم .

      خدایا ترا شکر که به من نعمت عطا فرمودی خصوصا نعمت والای رهبری امام در طول عمرم ودر پایان عمرم نعمت شهادت را به من عطاء‌فرمودی .           

  اینجانب محمد زمانی فرزند مرحوم محمد علی زمانی متولد 1347،موقعیکه اعزام به جبهه می شدم که امام رفتن به جبهه را از اهم واجبات مطرح کرده وخود نیز در این مقطع حساس از زمان اسلام را در خطر دیذه بودم وظیفه شرعی خود دانستم که به یاری دیگر رزمندگان بشتابم ومهیا شوم  به سفری طولانی که رضایت خدا درآن است ،میروم به سفری که عزیزانمان با آن به هدفشان رسیدند ،سفری که در آن خستگی است ،رنج است ،جراحت است ،اسارت است ودر انتهای آن اعلای شهادت است .

        الان تمام ابر قدرتهای شرق وغرب دست روی دست هم گذاشتند تا این اسلام عزیز را که از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)به ما ارث رسیده است را از ما بگیرند ؛اسلامی که از خون هزاران شهید چون علی اصغرها ومحمد علی ها بیمه شده است را ازما بگیرند ؛ای عزیزان :قدر این اسلام وانقلاب که با  رهبری امام خمینی وبه پشتیبانی شما امت حزب الله بوجود آمده رابدانید واز اسلام وانقلاب اسلامی پاسداری کنید .

        امت مسلمان وشهید پرور پیرو اسلام باشید ،پیرو رهبر باشید ،پیرو خط امام باشید پیرو آن کسانی نباشید که عده ای از مردم را گول زده وطرفدار خود می دانند ویا بعضی ها هستند که برای خودشان یک نفر را مامور قرار می دهند ومی گویند ما طرفداران فلان آقا هستیم ؛که این طرفداری ازر بی عقلی آنهاست  ما در اسلام فرد نداریم ما در اسلام جمع داریم وآن جمع  حزب الله است خط همه ما یکی است آن هم خط یا هدف رهبر ماست یا هذف اسلام وقرآن اتست که محور ویا رهبر همه ما در حال حاضر امام امت است وخط ووهدف ما رهبر ماست .

         شما ای برادران حزب الله :رهرو حضرت علی اکبر امام حسین (ع)باشید وپیرو رهبر باشید ؛از امام امت دستور بگیرید تابع شخصیتهایی چون خامنه ای ورفسنجانی وموسوی ودیگر شخصیتهای مملکتی باشید ونصیحت من به آن برادرانی که هنوز نتوانسته اند خود را اصلاح کنند این است که حال بیائید به پیشگاه حق تعالی توبه کنید خودتان را اصلاح کنید وبرای خدا کار کنید ؛برادرانم آیا نمی دانید استقبال از فرهنگ فاسد شرق وغرب نشان خود باختگی شما وبی حرمتی به اسلام است ،پس با رفتار خود رهرو راه شهیدان باشید .

             وشما ای خواهرانم :زینب (س)وفاطمه زهرا  (س)را رهبرخود قرار دهید وحجابتان را حفظ کنید که رعایت حجاب شما خواهران ازخون من بیشتر به ضد انقلاب ضربه می زند .

         وباز نصیحت من به آن دسته از خواهرانی که هنوز نتوانسته اند خود را پیرو فاطمه زهرا (س)وزینب (س)قرار دهند این است که از این به بعد خودشان را اصلاح کنند آیا می دانید که رعایت نکردن حجاب شما موجب گسترش فساد در جامعه اسلامی ودهن کجی به کتاب خداوند است ،پس بیائید حجابتان ورفتارتان را درست کنید وپاسدار خون شهیدان باشید وبر پیکر دشمن ضربه وارد کنید .

                    شما ای مادر غم پرورم :چگونه از شما وپدر مرحومم تشکر کنم که مر اینگونه تربیت وتحویل جامعه دادید ،مادرم  توچون مادر دیگر شهیدان امانت خود را خوب تحویل صاحبش داده ای خوشحال باش مادرم ودر شهادتم گریه نکن ،گریه کردنت برای سرورم حسین (ع)باشد اگر بر مزارم میائی برای مولایم حسین (ع)گریه کن که در صحرای کربلا تشنه لب ؛سرش را از بدن جدا نمودند واهل بیتش را به اسارت بردند ،بیاد زینب عزیز باش که کسی در کربلا نبود که اورا تسلاّ دهد ،بجای تسلّا دادن سر برادر وفرزنداش را برسر نیزه کردند وداغ اورا بیشتر کردند ؛خلاصه مادرجان مرا ببخشید که نتوانستم در طول عمر کوتاهم که درکنار شما بودم فرزند خوبی برای شما باشم وشیرت را حلالم کن .

      شما ای برادران وخواهرانم :از شما معذرت می خواهم که در طول عمر کوتاهی که درکنار شما بودم نتوانستم برادری خوب برای شما باشم ونتوانستم دینم را به شما اداء‌کنم ازخداوند منان واز شما عفو وبخششش می خواهم ؛برادرا ن وخواهرانم در شهادتم زیادگریه نکنید ناراحتی نکنید که من خود از خدا وند خواسته بودم که در میدان نبرد بمیرم تا در قیامت پیش انبیاءوامامان روسفید باشم ،نه اینکه در بستر بمیرم ودر پیش مولایم حسین (ع)وشهداء خصوصا شهیدعلی اصغر  اردشیری و محمد علی فلاح روسیاه باشم ؛برادران وخواهرانم در مسائل دین خصوصا نماز کوشا باشید و شما راهم را ادامه دهید .

             در پایان از تمامی اهالی لاجیم می خواهم که اگر ناراحتی از جانب من به آنها رسیدمراببخشند ومرا حلال کنند  .ضمنا مرا در گلزارشهدای لاجیم در کنار شهیدان اردشیری وفلاح دفن نمائید .                              والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

بنده خدا محمد زمانی لاجیمی 14/6/1365

تاریخ شهادت 4/10/1365کربلای 4 محل شهادت ام الرصاص عراق


۹۵/۰۵/۱۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی